FIFA 2008: Rozhovor s producentem
Co v praxi přináší next-gen engine ve fotbalových hrách?
Předchozí
engine nás velmi limitoval. Byla tu spousta věcí, které jsme chtěli
udělat, ale právě kvůli špatnému enginu to nebylo možné.
Co například?
Tak
například umělá inteligence fotbalistů a počet možností, které mohli v
různých situacích zvolit. Ve starém enginu byly pouze dvě nebo tři
různé možnosti, a tak mohli hráči buď stát na místě, běžet nebo udělat
skluz. Ale nic víc.
Next-gen konzole nám umožňují mnohem
dokonalejší vývoj. Postupně objevujeme nové možnosti vývoje, což nám
umožňuje vytvářet mnohem realističtější hru. Děje na hřišti se nebudou
během hry tak často opakovat. Naše snaha vede k tomu, aby si hráč užil
100 - 200 hodin hraní a neustále objevoval nové a nové věci.
Proč jste tyto věci neaplikovali již v prvních dvou pokusech EA o next-gen fotbal (FIFA 07 a Road to World Cup)?
Náš
první engine jsme otestovali ve FIFĚ 07. Jednalo se o první zkoušku
next-genu ve fotbalových hrách a tyto zkušenosti se staly základem
enginu nového. Objevili jsme nový směr atletických možností hráčů jak v
pohybu s míčem, tak i bez něj. Balónům jsme dali jejich vlastní fyzické
chování a začínáme také pracovat na tom, aby se hráči při nejrůznějších
situacích rozhodovali co nejrealističtěji. Pokud jde o umělou
inteligenci, tak jde o to, že jsme jednou vytvořili jakýsi základ, na
který každoročně přidáváme nové a nové faktory.
World Cup náš nový
engine nepoužíval. FIFA 07 byla první a FIFA 2008 bude v pořadí druhá.
Byli jsme šťastní, že nám tah s novým enginem ve FIFĚ 07 vyšel.
Rozhodně to byla velice riskantní věc. Ve FIFĚ 2008 chceme vylepšit
animace, umělou inteligenci, fyziku a chování hráčů. To dá hráči herní
možnosti, jaké ještě nikdy nezažil.
Jak to vypadá s umělou inteligencí fanoušků v hledišti?
Jeden
z našich vývojářů začal před rokem pracovat na novince, které říkáme
'Emotion Engine'. Ta by měla zajistit to, že by diváci měli reagovat na
jednotlivé herní situace. Fanoušci by se prostě měli chovat podle toho,
jakou předvádí váš tým hru a naopak hráči by měli na jejich
povzbuzování reagovat. Pokud na vás budou fanoušci pískat, hráčům se
moc dobře hrát nebude. Na těchto věcech jsme začali pracovat v minulém
roce a zatím nevíme, jakým směrem se bude náš vývoj ubírat.
Co se týče mluveného komentáře, hráči si často stěžují na často se opakující hlášky. Může next-gen pomoci i v tomto aspektu?
Již
minulý rok obsahovala FIFA 26 ligových soutěží, 15 000 hráčů, spoustu
dresů, stadiónů, zvuků a hudby. Next-gen nám však nyní dává ještě více
prostoru pro nejrůznější vychytávky, a to včetně hlášek komentátorů.
Byl bych velice rád, kdyby se nám v budoucnu podařilo vložit do hry
takové množství komentovaných textů, aby hráč nikdy neslyšel stejnou
věc dvakrát.
Teď něco k souboji FIFA vs. PES. Pokud byste
neměli k dispozici žádné licence, myslíte si, že byste byli schopní
vytvořit hru, která by v prodeji předčila Pro Evolution Soccer?
Doufám,
že ano. V posledních pěti letech jsme byli svědky toho, jak prodej
našich her rapidně vzrostl a myslím si, že je to právě výsledek našeho
soupeření. Obě společnosti jsou nuceny dělat každým rokem lepší a lepší
hry. Ještě nedávno jsme prodávali 2 milióny kusů her ročně, dnes jsme
dospěli k tomu, že se tento počet zvýšil desetkrát. Samozřejmě je na
nás vyvíjen tlak a my se snažíme vyrábět co nejlepší hry. Ale realita
je taková, že svět by byl špatný, kdyby existovala jediná fotbalová
hra. Konami nás tak nutí zlepšovat se.
Řekněte nám něco o FIFĚ 2008. Bude jiná než předchozí díly?
Nemohu nic říct. Teď ještě ne.
Tak alespoň něco naznačte.
Nemůžu.
Tak aspoň jeden prvek, který se ve FIFĚ objeví poprvé.
Řeknu
jen, že jsme hodně času strávili vylepšováním hraní online. Myslím že
to je pro hráče FIFY hodně důležitá a populární věc.